julian

Vinneren av solsikkeaksjonen

av Margrete Loland
08.09.23
Gratulerer til vinneren av Solsikkeaksjonen!

Tangvall bibliotek har siden i vår hatt en solsikkekonkurranse gående. Spørsmålet var, hvem klarer å få Søgnes høyeste solsikke? Vi inviterte barnehager og alle andre barn til å delta i konkurransen. Og nå har vi fått en vinner!

Det var Julian Herlofsen på 5,5 år som klarte å få den høyeste solsikken. Han og bestemor Synnøve var i vår på "Solsikkeplanting-arrangement" på bibliotek. De gikk hjem med en melkekartong med solsikkefrø som siden ble plantet i hagen til bestemor. Julian har hatt sommerjobb med å stelle, vanne og gjødsle solsikkene, og det har gitt god uttelling. Den ene solsikken ble til slutt 3,17 meter lang og dermed vinner av konkurransen.

Premien var på tusen kroner som Søgne og Greipstad sparebank bidro med.

Biblioteket fikk inn mange flotte bidrag i konkurransen, og vi har gledet oss over stort engasjement og dyrkingsglede.

Julian går viderer til fylkesfinalen sammen med vinnere fra flere andre biblioteker i fylket.

Solsikke

Bestefar i stigen for å måle