portrett liv mørland og bokomslag

Om dette arrangementet

Bibliotek
Sted / Rom
Biboasen, U1

Boklansering med Liv Mørland: Frihet koster

Hva er frihet? Hva betyr frihet for oss? Hva skal til for å bli fri?

Vi lanserer boken "Frihet koster" på biblioteket. Liv Mørland har truffet 14 kvinner og menn som forteller sine personlige og dyptfølte historier. Noen har flyktet fra diskriminering, forfølgelse, fengsel og tortur. Andre har måttet slåss for å bli verdsatt i tilværelser der angst, rusavhengighet, tro eller seksuell legning har vært styrende for livsvalg.

Med seg har forfatteren Siri Ingul og Elias Moussaoui Anseth. Ingul har medvirket i flere TV-serier og filmer og underviser i drama på UiA. Anseth er for tiden skuespiller ved Kilden Teater og har vært tilknyttet flere av landets teatre.

Liv Mørland er cand.polit. med hovedfag i pedagogikk. Hun har arbeidet med dialog i konfliktråd, Arkivet og Forum for tro og livssyn. Hun har skrevet flere bøker om dialog, flukt, inkludering og forsoning.