Mann låner nettbrett
Medarbeider Adnan Agic låner en hublet. (Foto: Benedicte T. Ranestad)

Lån et nettbrett på hovedbiblioteket

av Benedicte T. Ranestad
15.08.23
Kristiansand folkebibliotek låner nå ut nettbrett for alle aldersgrupper i 1. etasje på hovedbiblioteket. Du finner vår «Hublet-stasjon» mellom avisavdelingen og barneavdelingen. Vi har seks nettbrett til utlån.

Hvordan låner du nettbrett?

Du trenger lånekort og PIN-kode for å låne et nettbrett. Mangler du kort eller kode, kan du opprette kort selv her eller ordne det i skranken.

Nettbrettene virker bare i bibliotekets lokaler og på bibliotekets nettverk.

Lånetid

Lånetiden er begrenset til to timer per låner. Du kan bare låne ett nettbrett om gangen.

Innhold

Vi tilbyr to profiler. Den ene er for voksne lånere og inneholder snarveier til ulike digitale tjenester, for eksempel digitale aviser via PressReader. Den andre profilen er for barn, og den inneholder ulike apper til læring, spill og lytting/lesing. Profilen for voksne inneholder dessuten en nettleser som gjør at du kan surfe fritt på nettet.

Alt innhold slettes automatisk og nettbrett blir nullstilt når du setter det tilbake i nettbrett-stasjonen.

Kontakt oss gjerne hvis du savner noe eller har tips til apper som kan være aktuelle å ha på nettbrettet. Vi evaluerer alle forslag fortløpende.