For elever i kristiansandsskolen

Et planlagt klassebesøk varer i ca. to skoletimer. Vi starter besøket med å fortelle om låneregler og bruk av biblioteket før vi tar en liten omvisning. Vi presenterer gjerne litteratur for alderstrinnet hvis dere ønsker det. Hovedbiblioteket tar også imot voksne studenter på klassebesøk.

Lånekort

De fleste elevene har fått lånekort via skolen. Dette kortet må elevene ha med seg når de kommer til biblioteket.

Finner ikke elevene lånekortet sitt, er det fint om de laster ned Bibliofil-appen på mobilen sin før besøket. De må også ha med seg personnummeret sitt, slik at vi kan hjelpe dem med å logge seg inn i appen. Foreldre kan også bli med elevene til biblioteket for å ordne nytt lånekort før klassebesøk. Elever under 15 år må ha underskrift av foreldrene.

Kontaktinfo

Hovedbiblioteket:          bib-bua@kristiansand.kommune.no